خانه هنر جمعیت امام علی

خانه هنر جمعیت امام علی

نوع سفارش:          هویت بصری   |   طراحی لوگو

سفارش دهنده:      خانه هنر – جمعیت امام علی (ع)

زمان :                    بهار 1394

توضیحات :             خانه‌های ایرانی؛ خانه‌هایی برای ارائۀ خدمات امدادی به کودکان و بانوان در محله‌های محروم ایران خانه همه ایرانیان است؛ خانه ایرانی مکانی است که پناه هر ایرانی دربند ستم و فقر است؛ امید هر انسانی که کمبودهای زندگی، گذران آن را برایش سنگین ساخته است. خانه‌ای است با هویت ایرانی، هویتی که در آن سراسر امید و آرامش، برادری و مهرورزی است. خانه ایرانی کانون بیشتر فعالیت‌های مددکارى جمعیت امام علی (ع) می‌باشد. جایی که ارتباط مستقیم بین مددکار و مددجو صورت می‌گیرد تا با آموزشی صحیح و ارتباطی عمیق میان یک معضل و راهکارهاى حل آن بتوان قدم‌هایی بزرگ در جهت بهبود وضعیت کودکان و بانوان بی‌پناه سرزمین ایران برداشت. به‌ نوعی خانه ایرانی مرکز فعالیت‌هایی ازجمله روان‌شناسی، جلسات مشاوره‌های فردی و گروهی، رده‌های آموزشی تحصیلی، هنری، فرهنگی ورزشی برای کودکان، آموزش مهارت‌های خوداشتغالی برای زنان سرپرست خانوار، امور مربوط به درمان خانواده‌ها و… می‌باشد.

اهداف و عملکردهای این مراکز به سه دستۀ کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌گردند. در اهداف کوتاه‌مدت، هدف حل شرایط بحرانی خانواده‌های تحت حمایت هر منطقه از جمله حل شرایط بحرانی مرتبط با نیازهای اولیه شامل غذا، پوشاک، مسکن و… می‌باشد. در اهداف میان‌مدت جنبه‌های آموزشی به هم پیوسته با برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق اضافه می‌گردند؛ در مرحله سوم، گسترش فعالیت‌ها و افزایش تعداد خانه‌های ایرانی دنبال می‌گردد.

در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، هرکدام از مناطق تحت حمایت جمعیت در سراسر کشور دارای یک‌خانه ایرانی خواهد بود که واسطه خدمات‌رسانی امدادی جمعیت به مناطق محروم است. این خدمات در تمام روزهای سال به‌طور مستمر ادامه دارد و به‌طور ممتد وضعیت آموزشی و مددکاری مراجعین را پیگیری می‌کند. هزینه اجاره یا خرید تمامی خانه‌های ایرانی جمعیت با همیاری مردم نیکوکار تهیه‌ شده است. هزینه‌های نگهداری این خانه‌ها و هزینه‌های فعالیت‌های امدادی آن‌ها نیز توسط خیرین مردمی تأمین می‌شود. همچنین افراد فعال در این خانه‌ها را نیروهای داوطلب دانشجویی و مردمی تشکیل می‌دهند که همگی به‌صورت داوطلبانه و کاملاً رایگان در این خانه‌ها به فعالیت می‌پردازند. هر یک از این خانه‌های ایرانی، بسته به هدف و برنامه کاری، گروه‌های مختلف اجرایی خود را دارد و تلاش می‌شود تا نیروهای فعال در هر تیم، علاوه بر عشق و تعهد دارای تخصص در زمینۀ کاری مرتبط نیز باشند. در ضمن همواره برنامه‌های مختلف آموزشی برای ارتقای دانش اعضای داوطلب فعال با هماهنگی جمعیت برگزار می‌گردد.